کنتاکتور و کلید حرارتی دو قطعه مهم در مدارهای الکتریکی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها اقدام به کنترل و حفاظت از تجهیزات الکتریکی مختلف کنید.

کنتاکتور

خرید کنتاکتور به شما اجازه می‌دهد تا از طریق قطع و وصل جریان الکتریکی از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کنید. از سوی دیگر کلید حرارتی نیز قطعه‌ای است که برای محافظت از تجهیزات در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مناطقی که در شهر تهران به عنوان بورس این کالا شناخته می‌شود، لاله زار است. در صورتی که قصد خرید کنتاکتور و خرید کلید حرارتی از لاله زار را دارید، نیاز است تا دید کاملی در مورد راهنمای خرید این محصولات داشته باشید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا بررسی نکات مهم در هنگام خرید کنتاکتور و کلید حرارتی پرداخته و در این زمینه صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

در ادامه به نکات مهم جهت خرید کنتاکتور و خرید کلید حرارتی خواهیم پرداخت.

نکات مهم برای خرید کنتاکتور

کنتاکتورها در انواع مختلفی از نظر جریان نامی، ولتاژ نامی، نوع بوبین، نوع کنتاکت‌ها و ... تولید می‌شوند. در همین راستا نیاز است تا قبل از خرید کنتاکتور به موارد زیر توجه داشته باشید تا با مشکل خاصی رو به رو نشوید:

جریان نامی

جریان نامی کنتاکتور برابر با جریانی است که کنتاکتور می‌تواند به طور مداوم بدون آسیب رساندن به خود تحمل کند. جریان نامی کنتاکتور باید حداقل 1.25 برابر جریان نامی تجهیزاتی باشد که قرار است با کنتاکتور کنترل شود.

ولتاژ نامی

ولتاژ نامی کنتاکتور موضوع دیگری است که برای خرید کنتاکتور باید به آن توجه کنید. این ولتاژ نامی برابر با ولتاژی است که کنتاکتور می‌تواند به طور مداوم بدون آسیب دیدن تحمل کند. ولتاژ نامی کنتاکتور باید حداقل برابر با ولتاژ مداری باشد که کنتاکتور در آن قرار می‌گیرد.

نوع بوبین

یکی از مواردی که در زمان خرید کنتاکتور باید به آن دقت کنید، نوع بوبین آن است. کنتاکتورها دارای دو نوع بوبین AC و DC هستند. کنتاکتورهای AC برای مدارهای متناوب و کنتاکتورهای DC برای مدارهای مستقیم استفاده می‌شوند.

نوع کنتاکت‌ها

کنتاکتورها دارای انواع مختلفی از کنتاکت‌ها هستند. کنتاکت‌های باز (NO) برای اتصال دو نقطه و کنتاکت‌های بسته (NC) برای قطع اتصال دو نقطه استفاده می‌شوند.

سایر ویژگی‌های مهم برای خرید کنتاکتور

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل دیگری نیز وجود دارند که در هنگام انتخاب کنتاکتور باید به آن توجه داشته باشید. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد کنتاکت‌ها

  • نوع حفاظت

  • نوع نصب

  • مشخصات ظاهری

  • قیمت

  • برند تولید کننده

راهنمای خرید کنتاکتور و کلید حرارتی از لاله زار

نکات مهم برای خرید کلید حرارتی

امروزه شرکت‌های تولید کننده کلید حرارتی، این دسته از محصولات را در مدل‌های مختلف تولید می‌کنند. در صورتی که قصد دارید تا از لاله زار کلید حرارتی بخرید، نیاز است تا به پارامترهای زیر توجه کنید تا به منظور خرید این دسته از محصولات با مشکل خاصی مواجه نشوید:

جریان نامی

جریان نامی کلید حرارتی یکی از عواملی است که هنگام خرید کلید حرارتی باید به آن توجه کنید. جریان نامی کلید حرارتی باید حداقل 1.25 برابر جریان نامی تجهیزاتی باشد که قرار است تا با استفاده از کلید حرارتی از آن‌ها محافظت کنید.

نوع حفاظت

کلیدهای حرارتی دارای دو نوع حفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار هستند. کلیدهای حرارتی اتصال کوتاه برای محافظت از تجهیزات در برابر اتصال کوتاه و کلیدهای حرارتی اضافه بار برای محافظت از تجهیزات در برابر اضافه بار استفاده می‌شوند.

ولتاژ نامی

ولتاژ نامی کلید حرارتی از دیگر مواردی است که در زمان خرید این دسته از محصولات باید به آن توجه کنید. ولتاژ نامی کلید حرارتی باید با ولتاژ تجهیزات الکتریکی که از آن محافظت می‌کند مطابقت داشته باشد. ولتاژ نامی تجهیزات الکتریکی معمولاً در مشخصات فنی آن‌ها ذکر شده است.

سایر ویژگی‌های مهم برای خرید کلید حرارتی

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل دیگری نیز در هنگام انتخاب کلید حرارتی باید آن‌ها را در نظر بگیرید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. به منظور بررسی این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع اتصال و روش نصب

  • مشخصات ظاهری

  • قیمت

  • برند تولید کننده

حرف آخر

در این مطلب شما را با دو قطعه کنتاکتور و کلید حرارتی آشنا کرده و در مورد راهنمای خرید این دسته از محصولات از لاله زار صحبت کردیم. همان طور که مشاهده کردید، کنتاکتور و کلید حرارتی دو قطعه مهم در مدارهای الکتریکی هستند که برای کنترل و حفاظت از تجهیزات الکتریکی نیاز است تا از آن‌ها استفاده شود. انتخاب کنتاکتور و کلید حرارتی مناسب برای کاربرد مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، قبل از خرید این قطعات باید نیاز و کاربرد مورد نظر خود را کرده و سپس با توجه به عوامل ذکر شده، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کد خبر 815095

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha